מיקרוסופט מטמיעה את לינוקס בתוך ווינדוס 10

with אין תגובות

חזון אחרית הימים? בעדכון הבא של חלונות 10 תקבלו לינוקס (קרנל) מובנה בווינדוס!

ובעוד Adobe בעצמה כבר שוקלת ברצינות להביא את מוצרי הCC שלה גם ללינוקס,
מסתבר שבשנים האחרונות לינוקס הפכה ממשהו של גיקים למערכת הפעלה המפתיעה ביותר, אפילו מבחינת הממשקים הנועזים שלה, לא רק שארכיטקטי UX מוכשרים מובילים הפצות לינוקס מדוברות כמו Elementary OS ו- Ubuntu Mate, אלא שפתאום בשל הנהירה הזו, גם חובבי מק ותיקים (כמוני) ובעיקר מאוכזבי המקבוקים החדשים החלו לינהור ללינוקס. בינהם אחד מהכתבים הראשיים של פרובס (Jason Evangelho) שאף הקדיש מדור מיוחד במגזין שהוא רק עבור לינוקס.

ואם לא דיי בכך, Google השיקה פלאטפורמת משחקים בשם Stadia שמבוססת רק על לינוקס, ובמהלך דיי מתואם (במקרה או שלא במקרה) עם מיקרוסופט השאירו ביחד את אפל הרחק מאחור בתחום הגיימינג, כי הרי ה-macOS תמיד הייתה גרועה בכל הקשור לגיימינג. אלא אם מישהו אמיץ מספיק לקרוא לשירות המשחקים (מאותגר הפוליגונים) החדש של אפל “פלטפורמת גיימינג”.

בפעם הראשונה שניסיתי לינוקס הייתי בן 13 או 14 וחזרי למק לאחר כמה ימים, אם מישהו היה אומר לי אז שמיקרוסופט תממן או רחמנא ליצלן תטמיע את לינוקס במוצריה, הייתי אומר לו שהוא קיבל זעזוע מוח. אבל עוד כעובד החברה אהבתי את המהלך של המנכ”ל החדש והפתיחות שהוא הוביל. ברמות שמיד התקנתי במחשב הראשי (בבית) לינוקס. טוב נו לאחר שהחברה השקיעה בלינוקס ובפרויקטי קוד פתוח כמה מיליארדים, זה כבר לא מפתיע.

אז מה יותר חזון אחרית הימים? זה שמיקרוסופט מאמצת (ובוחרת לממן) את לינוקס, או זה שלינוקס הפכה לפלטורמת גיימינג שמריצה כמעט את כל הכותרים שיש בווינדוס?

מקור לדיווח והשראה לפרשנותי: The Verge

 

Leave a Reply

*