גוגל מאמצת את המחוות של אפל, אך משפרת אותן

with אין תגובות

גוגל לוקחת את חוויית המשתמש של האייפון ומשדרגת אותו באנדרואיד 10. אני לא בטוח שהמחוות שלהם יותר טובות מאלו של אפל, אבל המחווה לכפתור ה-Back קצת מוזרה לדעתי. מה דעתכם?

 

 

וגוגל שוב מיישרת קו עם ה-UX של סמסונג ומוסיפה Dark Theme לגרסת האנדרואיד הנקייה שלה. אגב, מה זה ה-Dark Mode הדהוי הזה? סמסונג עשו את זה פי 1000 יותר טוב ב-OneUI, מאז שזה שוחרר אני רק על Dark Mode תמיד! עוד משהו שגוגל הטמיעה באנדרואיד ועובדת עליו זה Desktop Mode ע”מ להפוך את המכשיר שלכם למחשב לכל דבר, בדומה ל-DeX של סמסונג. או בקיצור כפי שכתבתי בסדרת המאמרים שלי עוד לפני שנתיים, זה האחרון שבהם.

מנהל הרשאות – ויש גם את סוגיית הפרטיות שגוגל משכללת, אם כי עדיין אין דרך להגביל גישת אינטרנט לאפליקציות ספציפיות. אבל גוגל עושה בהחלט צעדים משמעותיים.

ואפרופו פרטיות – בדומה לאפל, גוגל כללה AI לוקאלי על המכשיר שיודע לתמלל טקסט בשיחת אודיו \ וידאו ע”מ להקל על כבדי שמיעה וכד’.

ו-AI לוקאלי – הוא יודע לקרוא הודעות שנשלחו אליכם ולאפשר לכם להגיב עם תשובות אפשריות לבחירתכם מבלי שתצטרכו להקליד. גוגל טוענת ששום מידע מהתוכן לא נשלח לשרתיה (אני בטח אבחן זאת לעומק).

אחרון חביב לסיכום – עדכוני OTA דרך החנות של גוגל פליי, ע”מ לאפשר לאנשים עם מכשירי אנדרואיד ישנים לקבל עדכוני אבטחה. הם לא יקבלו פיצ’רים, אבל אבטחה חשובה יותר. בקיצור – גוגל מאמצת את הגישה הלינוקסאית, אבטחה ויציבות ע”ח פיצ’רים. מי שרוצה פיצ’רים, שיקנה מכשיר חדש כל שנתיים (כנראה שזה המסר).

ובינתיים, מסתבר שאנשים מפחדים משינויים דרסטיים ב-UX של אנדרואיד.
אז אפשר להרגע, הצעד של גוגל לא דרמטי כמו של אפל, מאחר ולמי שלא רוצה את ממשק המחוות אפשר לחזור ל-NavBar העתיק והמוכר בהגדרות המערכת.

למרות שאני ממש בעד, אני משתמש במחוות עוד מימי אנדרואיד 4 כשעוד היינו צריכים לפרוץ את המכשיר בשביל דברים בסיסיים כ”כ.????‍♂️????

 

Leave a Reply

*