ריכוז חדשות אוג’ 2020 בתחומי ה-AI ,XR והטכנולוגיה. פינה חדשה באתר!

with אין תגובות

ריכוז חדשות AI \XR וטכנולוגיה, אוג’ 2020 – שוקל להפוך את זה לפורמט קבוע או אולי אפילו ניוזלטר, אשמח לשמוע הערות \ הארות בסוף הפוסט. ואשמח אם תרשמו לניוזלטר כאן.

וכפי שבטח שמתם לב, האתר עבר מיתוג מחדש (Re-Branding) וכעת שם האתר וכתובתו הוא iBarel.com, כבר כמעט עשור מאז העברתי את הבלוג והפורטפוליו שלי לשרת האחסון של SiteGrounds תחת הדמויין  Avi-B.com, אבל תכלס? מעולם לא אהבתי את המקו (מינוס) בשם האתר, למרות שתמיד רציתי כתובת קצרה. אז פתאום iBarel היה פנוי, וכמובן שמיד רכשתי ובהזדמנות זו גם העברתי את רוב האתרים שלי לשרת פרטי, ל-VPS. כי עכשיו כשאני כבר בקיא בלינוקס (דסקטופ + שרת) אני מרגיש בטחון לצאת לחירות 🙂

 

אוואטרים ב-AR בלייב!

שימו לב לזמן התגובה המהיר, לא סתם גם הוליווד כבר החלה להשתמש ב-AR בזמן אמת כדי ששחקנים בשר ודם יכולו לראות דמויות CGI בזמן אמת כדי להפוך את המשחק שלהם למשכנע יותר.

Combining AI, motion sensors and #AR | #VR, can bring holographic avatars to life in ways that are uniquely you…This…

Gepostet von Avi Barel am Freitag, 28. August 2020

 

מי רוצה לפסל ב-AR?

למי רוצה לפסל ב-XR עם הכלי החדש של Adobe? לכלי החדש קוראים MEDIUM ושווה לעקוב אחריו. כיף לראות שגם אדובי רוצה להשאר חלוצה מעבר לעולם השטוח של כלים ל-2D ולקפוץ מחוץ לגבולות המסך הישן, אל העולם החדש של 3D ועולמות VR\AR.

First RAW experience in Medium VR/MR(Excuse the Roboto Voice Rift-S)What a Trip !! 🤘😁

Gepostet von Sterling Osment am Donnerstag, 3. September 2020

 

כש-AI ו-AR עובדים ביחד

סימביוזה מעניינת בין AI ל-AR המעצימה את היצירתיות האנושית!
הפעם מחוץ לגבולות המסך, הבחור מקשקש על הנייר משהו שמזכיר אלמנטים של נוף, וה-AI מבין מה מהאלמנטים הוא שמיים, אדמה, עצים, וכו’ והופך את הכל לריאליסטי יותר ב-LIVE לצד האמן.

Here's how AR and AI working together to empower human creativity!More about it, here: https://nurecas.com/ai-brushes#AR #MR #XR #AI #ML #DL #Tech #UX #Filter #Creativity

Gepostet von Avi Barel am Sonntag, 6. September 2020

 

בארנינג מן ב-VR לימי הקורונה

אז בזמן שישנתם, פסטיבל Burning Man 2020 נערך ב-VR (בגלל הקורונה). ואפילו מנכ”ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה דפק נוכחות בדמותו ובהולגרם-ותו (זה תקין להגיד את זה ככה?).
האמת? עם כל חיבתי ל-VR וליישומים יותר פרגמטיים כמו עבודה מרחוק ב-VR שכבר תופסים תאוצה, לי פסטיבל ב-VR נראה כמו סתם גימיק יח”צני ודיי מגוחך. ולמרות האימרסיביות של “מרגיש שאני שם”, זה מזכיר לי שניסיתי את 2nd Life איי שם בגיל 13-14 וגם אז חשבתי שזה גימיק. סורי, לא התלהבתי. אגב אם מישהו ניסה ושרד לספר, אנא שתפו חוויות והשכילו אותנו 🙂
גילוי נאות, לא הייתי בבארנינג-מן האמיתי והאמת גם לא מבין מה ההייפ, אבל לבריאות… וכן כיף איתי במסיבות וזה. 😃

בום דום!

תמיד מדהים מחדש לעקוב אחרי תחום ה-AI וגם הפוטנציאל שלו בתחום ה-XR!
אז שוב AI ו-StyleGan2 מקימים לתחייה דמות מפוקסלת מהמשחק Doom, מחדד את הרזולוציה, וגם גורם לו לדבר ולעשות הבעות פנים אנושיות. הקוד זמין בגוגל Colab.

Because it’s #Gamescom2020 I thought let’s share this impressive #machinelearning experiment by tg_bomze.The old…

Gepostet von Avi Barel am Donnerstag, 3. September 2020

יש מעצבי פנים בקהל? זה בשבילכם!

ולא רק עבור מעצבי פנים, אם זה יהיה כזה פשוט ונגיש, אז גם בשביל כולנו! תחשבו שמעצבי פנים יוכלו להשכיר את שירותיהם ולהגיע כהולוגרמות לבית הלקוח, לייעץ, להכווין ולעזור מבלי להגיע אל בית הלקוח פיזית. כי גם בלי קשר לקורונה, רוב האנשים לא אוהבים להכניס זרים לביתם. אז הוכחת היכולת הזו באמת מדגימה לאן VR ומקצועות כמו עיצוב פנים יכולים ללכת (אלא אם ייעוץ בשר ודם יוחלף בעתיד בשירות AI כמו סירי לעיצוב פנים 🧐).

אם הסרטון לא מוצג, לחצו כאן.

 

Interior designers and even clients can design their own interiors, explore the results in a matter of minutes!…

Gepostet von Avi Barel am Sonntag, 6. September 2020

 

 

 

עתיד עולם העבודה המרוחק הוא ב-XR!

לפני עידן הקורונה אנשים רציניים וארגונים גדולים הסתכלו על עבודה מרחוק וקולבורציה ב-VR כמשהו נישתי, אולי מד”ב מדי, ואף כמגוחך.
אבל אם יש משהו שהקורונה האיצה, זה מפגשי עבודה וקולבורציה ב-VR\AR. אבל עד שלכולם יהיו משקפי AR ברמת איכות טובה ומחיר זול, החברים מ-Spatial בדיוק חשפו גרסא למשקפי ה-Oculus Quest הזולים (שלא מצריכים מחשב ולא כבלים).
אז כבר אין תירוצים, במקום שיחות סקיים \ זום משעממות בדו מימד, אפשר להפוך את חוויית העבודה מרחוק לטבעית ופרודוקטיבית יותר. וגם לא חובה להתלבש, להסתרק, או לטרוח מדי. כי האוואטר שלכם תמיד ייצוגי 🙂
במקביל – לאחרונה נחשף שאפל קנתה את חברת Spaces שגם היא מפתחת משהו דומה ולסביבת העבודה. אז אם יש אנשים עם דעות קדומות שעדיין מגחכים על VR\AR, הגיע הזמן להתקדם… להכרזה.

 

 

ולסיכום…

מסתבר שחלפה לה שנה מאז הוזמנתי לדבר על VR\AR, סטארטאפים וחדשנות, בפודקאסט של יהודית אשר המוכשרת והמקסימה, נראה שמה שדיברנו אז רלוונטי יותר כיום!
בדיוק פייסבוק הזכירה לי שחלפה שנה מאז ביקרתי והתארחתי אצל יהודית בסטודיו המגניב בגוגל קמפוס, אז כמובן שזו הייתה הזדמנות להאזין לפרק של עצמי ע”מ לגלות מה מכל מה שדיברנו קרה, התקדם, או קרוב לקרות.
והאמת, נראה שהקורונה האיצה כמה תהליכים, חוץ מזה שכיף לגלות שבמבחן הזמן הדברים ששוחחנו עלייהם עדיין רלוונטיים, ובצורה דיי מוזרה, כמו שקורה לי כשאני מאזין לפודקאסט עם דוברים אחרים, גם כאן הגעתי לתובנות מעניינות.
אז הינה Recap קצר שבו גם ריכזתי קישורים רלוונטיים מהפודקאסט. לפוסט על הפודקאסט!

 

 

 

לעוד תכנים מסוג זה עיקבו אחריי בפייסבוק, ולדיונים בעברית – הצטרפו גם לקבוצת הפייסבוק!

וכמובן שאשמח אם תרשמו לניוזלטר כאן.

Leave a Reply

*