לצפון קוריאה יש אנשי UX יותר טובים מרוסיה?!

with אין תגובות
אז האם לצפון קוריאה יש אנשי UX ומעצבי UI יותר טובים מרוסיה?! טוב נו, לא באמת. אבל תלוי גם מי הפרסונות עבורן אופיינו ועוצבו מערכות ההפעלה לממשל ולצבא. אמלק: האם פוטין מפסיד לקים (אבל רק בגלל שקים הוא Apple Fanboy צעיר שחולה על מוצרי אפל)? 😅

מצפון קוריאה באימה

לצפון קוריאה הטוטליטרית-דיקטטורית יש מערכת הפעלה בשם RedStar OS בהשראת (ואף כחיקוי של) macOS של אפל, רק בגלל שקים ג’ונג און חובב מוצרי אפל. ולכן מערכת ההפעלה שהוא הורה לפתח היא 1:1 ע”פי דרישותיו שע”פי דיווחים אמר “אני רוצה מערכת כמו אפל!”. המערכת מבוססת על לינוקס (בת דודה של יוניקס עליה מבוססת macOS) אבל כמובן שרובה בקוד סגור (כי למה שהם יכבדו אמנות בינלאומיות וקוד פתוח?).

מרוסיה באהבה

לרוסיה לעומת זאת יש מערכת הפעלה בשם Astra Linux – שהיא מערכת ההפעלה של הקרמלין, מערכות הבטחון, וצבא רוסיה. אבל בניגוד לצפון קוריאה, מערכת ההפעלה של רוסיה נשארה שקופה ומכבדת את עקרונות הקוד הפתוח, והם אפילו תורמים את החלקים הלא רגישים שלה לקהילת הקוד הפתוח ולינוקס. ועוד דבר שחשוב לציין הוא שבניגוד לצ.קוריאה, ברוסיה המערכת לא נכפית מן הסתם על האזרחים, ואפילו לא על חלקים רבים במערכות מחושב ממשלתיות (רק לגופים וחטיבות רגישות).
עזבו רגע שאני במקום ידידנו פוטין הייתי מפטר את מי שאחראי על ה-UX\UI של זה, ממשק ה-FLY DESKTOP שלהם פשוט מכוער ומיושן! אבל כנראה שזה לא מקרי שהממשק מזכיר את XP, כי למרות שהיא בפיתוח מ-2009, מסתבר שפוטין עצמו עדיין אוהב ורגיל להשתמש ב-XP (שכנראה לא מחובר לאינטרנט אלא רק לרשת הפנימית של צבא וממשל, מטמעי סייבר). לא יודע אם בתהליכי ה-UX שאלו את דעתו של פוטין, אבל אני יודע שקים ג’ונג און כן עקב מקרוב (אולי אפילו עם אקדח לרקה?) אחרי המעצבים והמפתחים של ה- Red Star OS.  אז אולי זה ההבדל בין מנהיג צעיר שחובב מוצרי אפל עם UX טוב למנהיג מבוגר שעדיין רגיל ל-XP? 😉

 

ע”פי דיווחים הקרמלין מסרב לעבור לווינדוס 10, לפחות בכל המחשבים הרגישים שבהם מוחזק מידע סודי. אז נכון שמיקרוסופט לא מאפשרת לנו המשתמשים הפשוטים לבטל טלמטריות (שליחת מידע למיקרוסופט), אבל בגרסת ווינדוס לארגונים (אנטרפרייז) כן ניתן לכבות זאת לגמרי, אבל נראה שברוסיה לא סומכים על ביטול הטלמטריות (מעניין מה סנודן סיפר להם? 🧐😂).

 

כאמור, בניגוד לרוסיה, בצפון קוריאה זו מערכת ההפעלה היחידה שגם זמינה לאזרחים המסכנים, וכיאה לדיקטטורה, המערכת מפוצצת ריגול ממשלתי ברמה שגם אם יש כמה מתנגדי משטר בודדים שרוצים לפשפש בקוד המערכת ולבטל ריגול, המערכת פשוט קורסת אם מבטלים את הרוגלות ועולה מחדש שוב עם כל הריגול.

Leave a Reply

*