כך תעצבו ותפתחו יישומים לפלטפורמות השונות של אפל!

with אין תגובות

זה נהיה קל מתמיד: פיתוח אפליקציות לפלטפורמות השונות של אפל, עבור macOS ו- iOS – כלומר, אייפון, אייפד, מק, וגם ל-tvOS & watchOS! אז אפל הכריזה אתמול כי פרויקט מרציפן נקרא כעת Project Catalyst והיא נועדה לעבודה עם כלי פיתוח של Xcode.

 

דיברתי כאן רבות על פרויקט מרציפן בעבר, ואפילו כתבתי מאמר שלם המתיימר לנבא כי אפל אולי תמזג את iOS ו- macOS או תביא אפליקציות מפלטפורמה זו לאחרת, והינה זה קורה. זמנים מרגשים, אם כי גם אם מפתחים לא יערבו מעצב או מאפיין, שימו לב איזה יופי האפליקציה עובדת ומצייתת ל-UI גיידליינס של אפל גם במק ומצבי ה- Dark Mode / Light Mode.

לדעתי מעצבים שיודעים קצת קוד (גישה שתמיד דגלתי בה) ולא מפחדים מכלי הפיתוח של אפל יכולים להפיק מכך תועלת ובמקום ללכת סחור סחור עם Design Systems בסקצ’ יכולים להתעסק ישירות עם הקומפוננטות האמיתיות ב-Xcode. אבל זה מצריך קצת הקרבה יצירתית בקנאבס, אז מן הסתם שזה לא יבוא האחד ע”ח השני. אלא אם אפל תשפר את ה-IDE העיצובי בכלי הפיתוח שלה (בדומה למה שמיקרוסופט עשתה ע”י הטמעת Blend ישירות ב-Visual Studio שעימו עבדתי עוד הרבה לפני שהצטרפתי למיקרוסופט).

בכל מקרה, אני מאד אהבתי את זה שאפל מאפשרת כבר בפרויקט חדש לבחור באופציה לפתח מההתחלה אפליקציית Cross-platform. גם אם לקחתם פרויקט קיים מאפליקציית אייפון / אייפד, אפשר לסמן V לתמיכה במק, ואז עולה מודאל שמסביר על ההשלכות והצעדים שתצטרכו לעשות ע”מ שהכל יעבור חלק.

 

 

סרטון שמסביר על התהליך:

 

 

Leave a Reply

*