חלופות לשירותי גוגל עבור בעלי Huawei, ולאוהבי פרטיות

with אין תגובות

אז הלחץ מאפל והאלטרנטיבות האחרות לשירותי גוגל נושפות בעורפה של גוגל מזה זמן מה, אבל לאחרונה יש גם דאגה בקרב מחזיקי מכשירי וואווי ברחבי העולם כי ישארו עם מכשירים בלי גישה לשירותי גוגל, מה שמכניס אותם לאי ודאות וחלק אף שוקלים למכור את המכשיר שלהם כבר עכשיו. אז מה הלאה וומה אפשר לעשות?

 

נתחיל בהרגעת בעלי מכשירי Huawei בעקבות ממלחמת הסחר של ארהב וסין:

לאלו מכם שרק רכשו מכשיר וואווי חדש או שיש לכם מכשיר של החברה כבר כמה חודשים, אתם יכולים להרגע כי גוגל הודיעה שהיא נותנת ארכה של 90 ימים ל– Huawei כך שהאיום לא מיידי. וגם אם כן, רוב הדיעות והפרשנויות ברשת סבורים כי ימצא פתרון לסכסוך בצורה זו או אחרת.
למי שכן מודאג, חשוב לציין שגם אם גוגל תחסום את מוצריה במכשירי וואוי, תמיד תוכלו לגשת לשירותי גוגל בדפדפן (כרום או פיירפוקס) בקלות, כי רוב שירותי גוגל זמינים גם כאפליקציות ווב (כלומר, מותאמים למכשירים הניידיים) ועובדים יפה מאד בכל מכשיר נייד. אז לא באמת תאבדו גישה לג’ימייל שלכם או ליוטיוב, כך שאל תמהרו למכור את הוואוי שלכם עדיין! אבל למי שכן מחפש פתרון תמידי למקרה שגוגל כן תחסום את וואי סופית המשיכו לקרוא 🙂


גוגל מגיבה לאפל ושאר המתחרות ומנסה לטעון שגם לה אכפת מפרטיות המשתמשים
:

כזכור, בשנים האחרונות אפל פתחה בקמפיין אגרסיבי כנגד גוגל ופייסבוקף ואפילו בכרזות הענק בלאס וגאס עקצה את גוגל ישירות בסלוגן החביב: “מה שקורה על האייפון, נשאר באייפון!” (יעני מה שקורה בוגאס נשאר בוגאס), וכבר לפני כמה שנים כשאפל הציגה את ה-On Device AI היא נכנסה חזק בגוגל ופייסבוק ורמזה שהן לא יכולות לעשות דבר שכזה מאחר והן עושות כסף ממכירת המידע (הפרטיות) של המשתמשים. אפל תמיד מתגאה בכך ומדגישה ש לעומתן היא לא עושה כסף משירותי ענן ומכירת המידע שלנו, ולכן היא עשתה מאמצים לפתח את מעבדי הביוניק המתקדמים שלה אשר עוצמתיים מספיק כדי לנתח את המידע שלנו לתעולתנו ישירות על המכשיר בלי לשלוח שום דבר לשרתי הענן של אפל (שבקושי יש לה כאלה).

אז כנראה שגוגל קצת נלחצה מאפל והקדישה כמעט את כל הקינוט שלה לסוגיית הפרטיות (לראשונה איי פעם). וכמובן גם לסוגיית אבטחת המידע, הצפנה ואפילו ל-AI עג המכשיר עצמו בלי שום קשר לענן שלה. ניכר היה כי גוגל מתאמצת מאד להראות ולהוכיח לעולם שגםלה אכפת מפרטיות ושהיא מסוגלת לתת פתרון שלא פחות טוב מזה של אפל. וכוהכחה לכך, הגימה בשידור חי כיצד ה-AI שלה עדיין עובד גם כשהמכשיר במצב טיסה! ואם זה לא מספיק, גוגל גם נתנה הצצה לטכנולוגיות מהפכנית שהיא מפתח תמלול שיחה על המכשיר עצמו בלי צורך בשרתי הענן העוצמתיים שלה.


למי שפספס – הינה תקציר מהקינוט האחרון של גוגל שהיה ממוקד פרטיות
:

 

פתרונות לבעלי מכשירי Huawei וגם לכאלה שסתם מחפשים אלטרנטיבות לשירותי גוגל:

בשנים האחרונות כל הזמן צצות אלטרנטיבות לשירותי גוגל (בהצלחה בלהתנתק ממנה, אפילו לי זה קשה). ובעוד ההבנה היא שלא לכל אחד יש זמן או ידע טכנולוגי בשביל להרים לעצמו ענן פרטי (עם NextCloud לדוגמא), שירותים כמו Proton mail ודומיו תופסים תאוצה. אז אם אתם כבר מחפשים שירותים אלטרנטיביים רצוי משהו פשוט, אסתטי, וקל לשימוש! הינה מספר סיקורים שיעזרו לכם להחליט.

1. חלופה לחיפוש של גוגל (יתרונות וחסרונות):

 


2. חלופות לג
ימייל:

 

3. חלופות לגוגל תמונות:


4. חלופות לגוגל דוקס
:


5. חלופות לעוד שלל שירותי גוגל
:

 

תהנו!

Leave a Reply

*