מצלמת העומק של ה-Note 10 יודעת לסרוק הכל ב-3D!

with אין תגובות

כל מה שסמסונג הציגה אתמול בקינוט שלה משעמם ביחס לפיצ’ר הזה שהופך את הסמארטפון שלנו לאולפן הוליוודי (כמעט).
כל מי שאיי פעם מידל בתלת ממימד, עשה ריגינג והנפיש ידע להעריך את מה שמצלמת העומק וה-AR של המכשיר החדש יודעת לעשות: לסרוק אובייקטים \ מודלים דוממים ולהקים אותם לתחייה… ????

אותי כמובן זה מלהיב כי כפי שכתבתי במאמרים הקודמים שלי, גם במקרה הזה אני מאמין שזה רק יקרב את הסמארטפון בעוד צעד להחלפת מחשב העבודה שלנו. אני מאמין שככל שמצלמות העומק ילכו וישתכללו כך סריקה מדוייקת יותר ברמת הפוליגונים תהיה אפשרית. כרגע אני לא חושב שזה HIGH END בכלל…

אבל עצם זה שזה יאפשר להפוך את המכשירים שלנו לעוד יותר משמעותיים עבור אנשי הקרייאיטיב שבינינו, ויעזרו לנו לעשות יותר דברים (תוכן, 3D, גרפיקה, וידאו, אנימציה, UX\UI וכד’) כך הם יתיימרו להחליף את המחשבים ככלי עבודה ראשי יותר ויותר. אני לדוגמא כבר כמעט ולא עושה עריכת וידאו במחשב, הסרטון שמצורף למטה נלכד ונערך ישירות בגלקסי NOTE 9 שלי !

אז לשכפל אובייקטים בבית ולהדפיס במדפסת 3D? אדיר! להכין תכנים ל-AR ישירות מהמכשיר? אדיר כפליים!! 🙂

והינה סרטון קצר שערכתי מיד לאחר שהתרשמתי מהדמו (תכלס, הדבר היחידי שבאמת הרשים אותי בארוע שלהם):

 

Amazing video! The new Galaxy Note 10's AR camera enables you to actually 3D scan objects, rig them automatically via Samsung's AI, and then even animate or move the 3D model according to your moves…????Now you can make Hollywood like movies using just your phone, sort of… ????#tech #3d #AR #MR #XR #Samsung #Galaxy #GalaxyNote10

Geplaatst door StartUX op Donderdag 8 augustus 2019

 

ד”א, אם תהיתם איך סמסונג עושה את זה, אז זהו שהם לא הראשונים, כי בכל הנוגע לסריקה, מיקרוסופט עשתה זאת כבר לפני שנתיים (בלי ריגינג!):

 

ואם כבר מדברים על AR/VR ועריכת וידאו…

שימו לב לסרטון המדהים הבא! אמנם זה לא AR קלאסי, אבל זו טכנולוגיה שמשנה לגמרי את צורת ההפקה והבימוי של סרטים בימנו. הבמאי כבר לא צריך לחכות כמה שבועות \ חודשים ע”מ לראות אם הרינדור של ה-CGI דומה למה שהוא ראה בדימיונו, אלא יכול לראות את כל זה ב-LIVE בזמן הצילומים, כולל תאורה!

 

כחובב VFX ועורך \ אנימטור בעברי הרחוק, אני ממש נלהב לראות דברים כאלה, כי זה בדיוק מתקשר למה שכתבתי על הטכנולוגייה של סמסונג שמאפשרת סריקה של עצמים רק ע”י המצלמה תוך כדי שה-AI יודע לעשות RIGינג (עצמות) לעצמים כמו בובות ופסלים ולהנפיש אותם.

אז מה השלב הבא? כל אחד יוכל להפיק סרטים שלא נופלים מהוליווד והכל ישירות מהסמארטפון (טוב נו, בערך)? האמת שאני לא רואה בזה משהו הזוי, כי בימנו האמצעים קיימים, החל מעננים וחוות שרתי קלאסטר שזמינים במחירים מצחיקים כדי שכל אמן 3D חובב \ סטודנט \ או אפילו עורך מקצועי יוכלו לרנדר סצנות עתירות אפקטים בלי להחזיק בבית ציוד ומחשבי על כמו בימים עברו.

 

אז מה הלאה?

Leave a Reply

*