האם אפל מפתחת את משקפי ה-AR שלה בישראל?

with אין תגובות

איי שם ב-2016 כתבתי פוסט על כך שעפ”י תיאור המשרות של אפל ישראל (בלינקדאין), כנראה שמשקפי ה-AR שלה מפותחים כאן בארץ הקודש, כלומר במרכז הפיתוח שלה בהרצליה (לא רחוק ממשרדי מיקרוסופט שבהם פותחו גם משקפי ה-HoloLens קצת לפני הצטרפותי).

קונספט בחסות iDropNews
קונספט בחסות iDropNews

 

עם הזמן צצו עוד ועוד דיווחים בנושא, ולאחרונה מתחזקות ההערכות שהמוצר, או חלק עיקרי מהטכנולוגיה שלו אכן יהיו Made in Israel… הצפי הוא כי אפל תחשוף את משקפי ה-AR שלה איי שם במהלך 2020. האם היא תזעזע את עולם הטכנולוגיה שוב כפי שעשתה עם המקינטוש, ואח”כ עם האייפון? אני מאמין שכן! או לפחות מקווה שכך, כי כרגיל אפל לא ממהרת להיות הראשונה, אלא זו שמנסה לקחת את כל הטכנולוגיות הטובות ולהוציא מוצר מלוטש עבור השוק הצרכני ובמחירים ריאליים. בניגוד לגוגל, מיקרוסופט, ומג’יק ליפ שאמנם יש להן משקפי MR מדהימים (טוב במקרה של גוגל הם עדיין תקועים עם AR שמרגיש כמו 2013), אבל המשקפיים שלהן מיועדים למפתחים ולשוק האנטרפרייז וגם עולים בהתאם!

אז למה לצפות בעצם?

וכפי שטענתי בעבר בחלק מהבלוג-פוסטים שלי, כנראה שאפל תמנף את כח אפליקציות ה-ARKit שלה שכבר זמינים לאייפד ולאייפון ותאפשר הרצתם ע”ג משקפי ה-AR שלה (סביר להניח שה – SDK יקל על המפתחים להמיר אפליקציות ar קיימות גם למשקפי המציאות הרבודה של אפל). חשוב לציין שע”פי הדיווחים (והשמועות) כנראה שמשקפי ה-AR של אפל לא יהיו משקפיים מגושמות וכבדות כמו של שאר המתחרות, נראה כי אפל תעשה שימוש בכוח העיבוד של האייפון בכיסכם וישדר את כל המידע למשקפיים בטכנולוגיית WIFI מתקדמת ומהירה יותר (מודאגים מקרינה? כרגע אין סיבה, עד שנדע באיזו טכנולוגיה אפל תשתמש, אם בכלל). ההנחה השניה גורסת כי אולי המשקפיים כלל לא יהיו אלחוטיים, אלא יחוברו בסוג של כבל דק (כמו אוזניות) למכשיר שבכיס, אבל מאחר ואפל היא חברה שדוגלת בעיצוב מוצר מלוטש, אלגנטי, וקל לשימוש, סביר להניח שהיא תלך על הפתרון האלחוטי כפי שהיא עשתה עם האוזניות שלה.

מזכיר לכם שכתבתי מאמר בנושא הזה בדיוק, וגם סיפקתי כלים, ידע, והפניות ל-SDKים וגיידליינס לעיצוב ופיתוח אפליקציות AR\MR עבור כל משקפי ה-MR הקיימים בשוק (הולולנס, מג’יק-ליפ, וכד’), המאמר הינו באנגלית וזמין כאן

סרטון שמרכז קצת מידע בנוגע לכל מה שידוע עד כה על משקפי אפל, על רכישות החברות הישראליות ע”י אפל, וכמובן קונספט חביב

 

ואם כבר מדברים על AR…

הינה מאמר מעניין של ה-Financial Times שמדבר על סוגייה שכבר דיברתי עלייה לפני שנים, הסכנות שבטכנולוגיות Eye tracking המוטמעות בכל משקפי ה-AR, עוד לא ידוע אם אפל תשתמש בטכנולגיות אלו במשקפיים שלה (אני מעריך שכן) אבל המאמר הזה הזכיר לי שאמרתי את זה עוד איי שם ב-2011 כשציוד ל-Eye tracking עבור בדיקות UX רק החל לצוץ והקולגות שלי התלהבו. אז אמנם לקח לטכנולוגיה הזו להגיע למכשירי קצה, וזה גם נכשל לא מעט פעמים (ע”ע Samsung Smart stay).

אבל כאחד שלא ממש חיבב את הסצנה המפורסמת בסרט “דוח מיוחד” בה הצרכן (טום קרוז) מזוהה בחנות רק ע”ס זיהוי ביומטרי של סריקת קשתית העין שלו בעודו נכנס לחנות (לתומי קיוויתי שתרחיש כזה ישאר בגדר מד”ב), אז לפחות נקווה שהטכנולוגיה הקריפית והשימושית הזו תשאר רק בהתקני AR\VR ולא במרחב הציבורי ובקניונים… בכל מקרה, מעדיף להיות אופטימי ושיעשו בכך שימוש ע”מ להעצים יותר את החוויות האימרסיביות שמשקפי AR ייתמרו לתת ברגע שזה יהפוך ל-Mass market ולא רק למפתחים, גיקים, והמשוגעים לדבר…

עד אז, בואו נתענג על הכתבות ששמות את אומת הסטארטאפ הקטנה שלנו על מפת ההייטק העולמית, כי כידוע – רוב הגאדג’טים והמוצרים הטכנולוגיים בעולם מצויידים ברכיבי חומרה ותוכנה ישראליים. קצת גאווה פטריוטית כחול לבן זה תמיד טוב 🙂

 

It's good to know that Apple is gonna change the world again with AR/XR, this time with most of their technology being…

Geplaatst door StartUX op Zondag 16 juni 2019

 

 

לסיכום, הרבה זמן לא דיברתי על AR/MR (ושלא נאמר XR) וזה תחום שתמיד מרתק (לפחות אותי) אבל משתדל לא לחפור בנושא יותר מדי, אלא אם זה מעניין גם אתכם, מוזמנים להגיב לי בנושא, ובכלל, אשמח לדעת מה דעתכם על סוגיית ה-AR והאם אתם ערוכים אליה?

Leave a Reply

*