אינטל רוצה להיות אפל ונערכת ליום בו תוזנח על ידה?

with אין תגובות

מילא ה”פרידה” הצפוייה של אפל ממעבדי אינטל שכבר סוקרה רבות באתרי חדשות הטכנולוגיה, אז כן, למקרה שלא שמעתם עד כה – אפל הולכת לזנוח את אינטל ולחזור לייצר מחשבי מק עם מעבדים משלה (כמו בימי מחשבי ה-Power Mac שלה לפני שעברה להשתמש במעבדי אינטל בעשור הקודם), אבל לטובתה של אינטל נקווה שלא עבר חתול שחור גם בינה לבין מיקרוסופט. אבל למקרה שמזה אינטל חוששת, אולי זה יכול להסביר מדוע היא מפתחת מערכת הפעלה משלה…

אז למרות שנכון להיום ישנו שת”פ פורה בין אינטל למיקרוסופט, הינה – מסתבר שהם כבר זמן מה מפתחים מערכת הפעלה מסחרית משלהם (כמובן מבוססת לינוקס), אגב אם היא נראת לכם דומה ל-macOS זה לא בגלל שהיא העתיקה את אפל, אלא בגלל שהיא בחרה בסביבה הגרפית הכי פופולרית בלינוקס – Gnome 3 (שהיא שילוב נועז בין iOS ל-macOS, וגם דיי חביבה עליי כמשתמש מק ותיק).

בינתיים לא ברור לאיזה שימוש אינטל מייעדת את מערכת ההפעלה החדשה שלה, אך כאמור, היא מייועדת לשימוש מסחרית כמו ווינדוס, ו-macOS. ואינטל לא לבד, זה הזמן להזכיר שלגוגל תמיד הייתה גרסת לינוקס משלה (בהתחלה מבוססת על Ubuntu, וכיום ישירות על קוד המקור של Debian שגם אובנטו עצמה מבוססת עליה), מאחר ובדומה לאפל לא ציפיתם שהם ישתמשו בחלונות של ומיקרוסופט גם במחשבים של עובדי גוגל… אבל גוגל מעולם לא שחררה את גרסת הלינוקס הפנימית שלה לצביור, כי היא מיועדת רק לעובדי החברה, שלא כולם עובדים עם מחשבי אפל. וכן, גם במיקרוסופט הדמוקרטית והמגניבה של ימנו, אפילו אני עבדתי על מק כמחשב הראשי שלי, וגם שאר אנשי ה-UX\UI, מנהלי מוצר, וגם מפתחים – הרי מיקרוסופט מפתחת את מוצריה לכל הפלטפורמות, גם לאקו-סיסטם של אפל וגם לזו של גוגל.

תכלס? כבר שום דבר לא מפתיע אותי, אחרי שמיקרוסופט בעצמה התאהבה בלינוקס, השקיעה מיליונים בקרן לינוקס, הצטרפה לדירקטוריון, וגם שילבה את לינוקס (קרנל) בתוך Windows 10, מסתבר שגם אינטל קופצת על עגלת הלינוקס והקוד הפתוח! או שזה נהיה גזעי וסקסי לאחרונה, או שמשהו באמת מעניין (ומוזר) קורה כאן…

 

אני כחובב לינוקס בהחלט נלהב מהמצב, וגם אני נמנה עם רבים אחרים שצופים ללינוקס עתיד פורה גם בסביבת הדסקטופ (לאחר שלינוקס כבר מזמן שולטת בתחום השרתים והעננים), אז למקרה שגם אתם מתעניינים בתחום – תעיפו מבט. זה נראה לא רע בכלל!

 

Leave a Reply

*