מודאגים לגבי הפרטיות מפייסבוק, NSO, וחברות מערביות? תדאגו יותר מחברות סיניות! חלק 2

with אין תגובות

בהמשך למאמר הקודם על החשש המוצדק בנוגע לריגול סיני אפילו במוצרים טכנולוגיים פשוטים כמו סמארטפונים, או שירותים ואפליקציות סושיאל כמו טיקטוק, חייב להגיד שאפילו כחובב פרטיות אני יכול להבין את הביקורת על NSO הישראלית מצד גורמי זכויות אדם… אבל בעוד הנושא לא יורד מהכותרות (בעיקר מצד כל אלו שאוהבים להתנגח בישראל) צריך גם לדעת לשים את הצביעות (והבורות) בצד!

כי כמו שאמר לא פעם העיתונאי אלון בן דוד בחדשות 13: “מה הייתם רוצים? שבעולם הערבי ישתמשו בטכנולוגיות סיניות במקום בישראליות, טכנולוגיות שאח”כ ישמשו גם נגד ישראל!”. והוא צודק בהחלט! כי ישראל היא לא רק אומת הסטארטאפ אלא גם אומת הסייבר, וזו עוצמה חשובה בעידן המידע והלוחמה הקיברנטית! מי שלא הפנים זאת, כנראה שגם אין מה להתווכח איתו ברשת (ואם הצצתם בציוצים שלהם וראיתם שהם גם אנטישמים \ אנטי-ציוניים, אז בכלל חבל על הזמן).

אז אפילו אם ארגוני זכויות אדם (או וואנאבי ארגוני “זכויות אדם”) כאלה לא מבינים כלום מהחיים שלהם בהקשר גאו-פוליטי או סתם מחפשים להתנגח בישראל, העובדה היא שסין תמיד ממהרת למלא את הוואקום בכל מקום שישראל או ארה”ב לא מציעות את מרכולתן הטכנולוגית!

מגזין CPP: “כ-150 אלף מצלמות ביומטריות סיניות לזיהוי פרצופים ברוסיה”

מה שיותר מפתיע זה אפילו רוסיה, שיש לה יחסי שנאה-אהבה והיסטוריה של עוינות ושלום עם סין (ולא רק בגלל הגבול המשותף), אפילו היא אימצה טכנולוגיות 5G כפי שכתבתי בפוסט הקודם, ובנוסף גם במצלמות ביומטריות ברבחי הערים הגדולות ברוסיה (רחמנא ליצלן) מבית היוצר של הדיקטטורה הקומוניסטית של סין, שכולם כבר יודעים איך היא משתמשת בטכנולוגיית ה-Social Credit שלה על אמת, ולא כאיזה תסריט אפוקליפטי ודיסטופי מ”מראה שחורה”.
אגב, זו אותה הטכנולוגיה שגם משמשת את סין כנגד המיעוט המוסלמי בסין, אבל ארגוני “זכויות האדם” קצת נרדמו בשמירה, כמובן שהכי קל לתקוף את ישראל… אז צביעות, בורות, או סתם ניסיון להתנגח בישראל?! – לא יודע. אבל כל בר דעת צריך להבין שאיפה שאין טכנולוגיה ישראלית \ מערבית – יש טכנולוגיות של כוחות האופל.

ואם איסוף מידע דרך תשתיות סלוללר של 5G לא מטריד אתכם, בטח תשמחו לדעת כי סין לא מסתפקת במידע הדיגיטלי שלכם, אלא רוצה גם את ה-DNA שלכם! ברצינות, בטח כבר שמעתם על הניסיונות של סין לאסוף DNA ע”מ להקים מאגר DNA של אזרחיה, וגם של אזרחי העולם. ובעוד בישראל אנחנו מתווכחים כבר מעל לעשור על הסכנות של המאגר הביומטרי שלנו והחשש מזליגתו, נראה שמה שסין עושה מפחיד וקריפי פי כמה וכמה.

סין אוספת מידע דנ”א על אזרחי העולם? קריפי

למה בעצם היא צריכה את המידע הזה ולמה שזה יעניין אותנו בישראל הרחוקה? ובכן, הזהב החדש הוא לא רק ביג-דאטה דיגיטלי, אלא גם מידע ביומטרי מכל הסוגים (בפוסט הקודם דיברנו גם על מה שמכונה Biometric-Fingerprinting שסין כבר מתחילה לאסוף ע”י משקפי VR\AR עם חיישנים לסריקת הקשתית), אז הטרנד היותר נחשק באיסוף מידע ביומטרי הוא כמובן מידע גנטי של אנשים. ולפי הדיווחים האחרונים מארה”ב (לא, ממש לא ב-FOX השמרנים, אלא אפילו CBS עם תוכנית התחקירים “60 מינטס”) נראה שחברות שמקשורות למפלגה הקומוניסטית של סין, מנסות לאסוף מידע DNA על אזרחי ארה”ב והמערב, לשימושים שונים ומשונים.

נזכיר שבשנה שעברה כשנגיף הקורונה הגיע לישראל, היו אזהרות גם מצד מנגנוני המודיעין, הבטחון והבריאות של ישראל שלא לעשות שימוש בציוד סיני לבדיקות גילוי קורונה. הייתה על כך אפליו סקירה נרחבת של נדב איל (ועוד עיתונאים ישראלים כזכור לי), כאשר חברת My Heritage הישראלית הציעה להקים מעבדת בדיקות קורונה עם ציוד סיני (שסין הציעה אותה כמעט בצורה אלטרואיסטית לעולם לאחר שנגיף הקורונה התפשט ממנה אל העולם). אז ישראל התנגדה למהלך (וטוב שכך) אבל מי אמר שבמדינות אחרות אליהם תטוסו לא יעשו שימוש בציוד סיני לבדיקות קורונה כשתנחתו בנמלי התעופה שלהן?

עכשיו רק נותר לתהות באיזה ציוד חברינו באיחוד האמירויות (דובאי וכו’) משתמשים ע”מ לעשות בדיקות קורונה \ DNA גם לאזרחים ישראליים שטסים לשם, ובמיוחד עכשיו כשיש חובת הצגת בדיקת קורונה בכניסה לישראל. כי הדאגה היא, אם הציוד הוא של החברה הסינית המדוברת, אז לכו תדעו, אולי המידע כלל לא מושמד אלא נשלח לשרתים בסין לאינדוקס, פילוח, ושימוש עתידי (או עכשווי ע”י אלגוריתמי ה-AI המתקדמים שלה, שדיי מובילים במירוץ החימוש ל-AI מול המערב). כלומר, כבר כיום יש מספיק מה לחשוש מזה, גם אם הם אינם מפתחים איזה וירוס ביולוגי או ננו-טכנולוגי כמו בג’יימס בונד החדש. אבל אם נעזוב סרטי אקשן ומד”ב בצד, עובדתית האנושות קרובה לפתח ננו-רובוטים טובים לשיפור בריאות הפציינט וטיפול במחלות, אז לכו תדעו כמה הטכנולוגיה הזו תהיה חרב פיפיות (כמו תמיד) לכשיגיע היום בו זה יתאפשר.

יש האומרים שהתחום הזה הולך להיות מכרה זהב של ממש, ושהוא גם הולך לסכן סוכנים ומרגלים מערביים שפתאום לראשונה בחייהם יהיו בסכנת חשיפת זהותם האמיתית (כי DNA לא משקר), על הדרך זה הולך לסכן גם אנשים תמימים ואזרחים פשוטים כי לעולם לא נדע איזה שימוש יעשו במידע כ”כ מקודש כמו DNA שנחשב עד לא מזמן ל”סודי רפואי”. דוגמא קטנה: מכירת מידע על פגמים רפואיים ע”ס ה-DNA שלכם כדי לדחוף לכם פרסומות על תרופות ומוצרים, או חמור מכך – להפוך לבני ערובה של חברות ביטוח בשל פוטנציאל למחלה שהייתה להורים או סבא רבא שלכם… ועוד היד נטוייה…

אגב, בתקופה שבה אני ועוד כמה חברים הובלנו פרויקט האקאתון פנימי לעובדי מיקרוסופט (מוצר עם AI וזיהוי פנים, שגם ניצחנו בסוף אגב), פגשתי לא מעט מומחים ומדענים בתחומי בינה מלאכותית ומוחות (ליטרלי) לא חסר כאן, אני אישית הייתי רוצה לראות את ישראל משתתפת בצורה יותר רצינית במירוץ החימוש לבינה המלאכותית, כאמור – מוחות לא חסר כאן. ואם יש לנו רשות או מערך סייבר לאומי, אנו צריכים גם רשות AI לאומית. אבל לא יודע, או שזה הפטריוט שבי, או שזה קצת Wishful thinking. אולי שווה לדבר על זה במאמרים הבאים…

עדכון ראשון: מאז כתבתי את המאמר הקצר הזה: “ישראל הצטרפה לפורום GPAI לבינה מלאכותית

עדכון שני: מאז כתבתי את המאמר הקצר הזה: “NSO נוספה לרשימה השחורה של משרד הסחר האמריקאי

Leave a Reply

*