עיקר ההכרזות מכנס המטאוורס וה-AI של Nvidia

with אין תגובות


השנה לראשונה הכנס נקרא AI & Metaverse ולא רק AI כפי שהיה עד היום, ואלו בדיוק גם 2 התחומים שמעניינים אותי אישית בשנים האחרונות, ולא סתם אני צמא ללמוד, לדעת, ולשתף תכנים בנושאים האלו בדיוק כאן בבלוג שלי או בקהילת StartUX בפייסבוק. אז הינה עיקר ההכרזות שהרשימו אותי אתמול בכנס Nvidia GTC 2022.


כשהוזמנתי ע”י החברים ב-Nvidia למפגש מקדים לפני הכנס, יחד עם עוד מנהלי קהילות, עיתונאים ואנשים בתעשייה, לא חשבתי שיהיה כ”כ מרתק להחשף מוקדם למה שהם הולכים לחשוף בכנס עצמו. אז לא כתבתי על זה כלום כי הפגישה המצומצמת הייתה תחת אמברגו (NDA), אבל אתמול בערב אחרי ה-LIVE של מנכ”ל Nvidia עם הצצה וחשיפות לכל מה שהם עושים, התרשמתי אף עוד יותר. אני לא אכנס פרטנית לכל מה שהוא הציג, כי גם כאחד שחי ונושם טכנולוגיה, מודה שמרוב הכרזות על חומרה אתמול אני עדיין מסוחרר ו- Overwhelmed! לא רק בשל כמות ההכרזות ושמות המוצרים (שלפעמים קצת דומים), אבל בגדול הקינוט היה טוב והוסבר יפה, עם שקפים שמסבירים הכל, אך עדיין – קשה לעכל את כל זה.


חברת NVIDIA מיצבה את עצמה בחזית הטכנולוגיה כמעט בכל התחומים, כי כיצרנית שבבים וכרטיסי מסך עם יכולות עיבוד שבמקרים מסויימים משאירים אבק גם למעבדים, ותשתיות ענן, וחומרה לתשתיות אלו שגם המתחרות שהפכו לשותפות (עוד אינדיקציה שברמה האסטרטגית יש לחברה הזו תוכנית סדורה) שלה עושות בהן שימוש – נראה ש-Nvidia זו כבר מזמן לא עוד חברת שבבים שרבים חשבו שהיא סתם משעממת ואפורה, וגם כשהתרגשנו ממנה בעבר זה היה בשל כרטיסי המסך שלה (לפחות אני כבן נוער התרגשתי רק מזה כשעוד היה לי זמן לגיימינג ושידרגתי את כרטיסי המסך רק בשביל זה וקצת 3D Studio / MAYA).


אז אתמול בערב ראינו לא מעט חידושים לפריצות הדרך הקודמות שהחברה הציגה בתחומי התוכנה, תשתיות ענן עוצמתיות, SDKים, וכלים למפתחים, מעצבים, יוצרי עולמות מטאוורס, רכבים אוטונומיים, רובוטים וכו’. הדברים שהלהיבו אותי כאדם קרייטיבי, הן יכולות רינדור בזמן אמת של גרפיקה למשחקים או סימולטורים עם איכות תמונה ופיזיקה ריאליסטיים, דברים שאפילו לטכנולוגיות המתקדמות של הוליווד לוקח שעות ואף ימים לרנדר כ-CGI, פתאום לעכל שיש טכנולוגיות כמו של אנווידיה שעושות זאת בזמן אמת? וכזו שמאפשרת למפתחים ומעצבים לעבוד על אותה הסביבה התובענית (מבחינת כח עיבוד) בזמן שכל אחד יושב במשרדו או ביתו? מדהים!

הקינוט המלא


והוצגו גם דוגמאות לאיך כל זה עוזר לתחומים חשובים יותר כמו רפואה, רובוטיקה, נהיגה אוטונומית, אינטיליגציה מלאכותית וראיית מכונה שיודעים לא רק לקבל החלטות מצילות חיים בזמן אמת, אלא גם לעשות שימוש ב-DATA הזה על המרחב מהעולם האמיתי (ע”י סריקת רחובות, מבני, וערים שלמות), וגם להשתמש במידע הזה בענן כדי לסמלץ סימולציות ולאמן אלגוריתמי לימוד מכונה בכדי לשפר הכל לפני שמעדכנים את התוכנה (לרכבים אוטונומיים ורובוטים) בעולם האמיתי.


וגם זהו חלק קטן מהתמונה, כי מה שקורה שם בפועל זה שכל הטכנולוגיה הזו נותנת לנו את הכוח ליצור גם Digital Twins (תאומים דיגיטליים) של חפצים ואלמנטים מהעולם האמיתי, ולהשתמש בהם ע”מ לבנות סימולטורים ריאליסטיים, כולל לאמן רובוט במטוורס או ליצור רכב שלם במטאוורס, ורק אחרי שהכל עובד כמו שצריך בסימולציה, ליישם זאת ע”ג המוצר במציאות וליצור מוצר עד כמה שיותר טוב ובשל. בדגש על יכולות AI שאומנו במטאוורס (לדוגמא לאמן את הרכב בסימולטור כדי לנתח מצבים של המנעות מתאונות) ורק אז להוציא עדכון תוכנה וליישם את זה בתוכנה של הרכב האמיתי.


מבלי להגזים, אלו דוגמאות שאכן הוצגו שם. ואם בבאז המטאוורס עסקינן, הדגימו איך מעצב שמשתמש במשקפי VR כדי להרגיש ולבחון את הרכב במטאוורס, עוד לפני פס-הייצור, הוא יכול לשנות דברים כמולהגדיל את מסך הדשבורד, או הבקרים בהגה, הוא יכול לעשות את זה ממש שם ולהרגיש כאילו זה הדבר האמיתי, או לבקש מהמפתח שעובד עימו בזמן אמת, לעדכן את התוכנה ולקבל שיפורים, ורק אח”כ לתת אור ירוק לכך שכל השינויים יוטמעו ברכב האמיתי בפס הייצור.

תקציר של הכנס


לאנשי הקרייאטיב אני ממליץ לצפות בקטעים מההכרזה, בעיקר בחצי השעה הראשונה, אבל גם אם חומרה לא מעניינת אתכם, מומלץ לצפות עד הסוף, כי בשביל להבין את הצד של התוכנה והיכולות שלה, שווה לנסות להבין גם איך הקטע הטכני מאחורי הקלעים עובד או מאפשר לזה לקרות, אותי אישית זה מרתק.
העתיד נראה מעניין, אם נשים מילות באז מאוורסיות בצד, כל תחום התאומים הדיגיטליים, סימולציות וירטואליות ריאליסטיות, שימוש בביג-דאטה, ואימון המכונה, אלו תחומים מרתקים ששווה לעקוב אחרייהם.

Leave a Reply

*