אפל עובדת על משקפי מציאות מועשרת

with אין תגובות

ממליץ לכל מי שחי ונושם את תחום ה-UX וה-HCI בעיקר עבור AR\MR (ולא רק).

https://www.patentlyapple.com/.a/6a0120a5580826970c0240a440810c200c-pi

שימו לב למידע המאד מעניין והשאפתני שצף ברשת ביממה האחרונה בעקבות פטנט חדש של אפל שפורסם אתמול!

יש כאן המון חשיבה של אפל כיצד לנסות ולפתור סוגיות חוויית משתמש ובעיקר Input מצד המשתמש עבור משקפי ה-AR העתידיים שלה. קונספטים ואתגרי חשיבה לא קטנים, העושים שימוש בממשקי מגע ע”מ לייעל את תהליך האינפוט שהוא דיי מוגבל כיום ב-AR וגם ב-VR.

אני לא בטוח שכל מה שמופיע כאן יראה אור במשקפיים ומוצרי AR עתידיים של החברה, אבל זה בהחלט מעניין עבור חוקרי HCI בינינו שכבר מזמן תוהים לגבי נחיצותם של אביזרים כמו מקלדת ועכבר (שהאנושות תקועה איתם כבר מעל ל-50 שנה), וטאץ’ \ מולטי-טאץ’ (שקיים כבר מעל ל-20 שנה).

מה הלאה? ימים יגידו… אבל בינתיים, בגלל שתחום ה-AR\MR ואפילו XR (כן כן, חשבמתם שנגמרו ראשי התיבות?!) גורמים לי להתלהבות רבה וכפי שבטח ראיתם בפורטפוליו שלי, אני דיי חזק בתוך זה (רק חבל שמשקפי AR עדיין עולים כ”כ יקר). בכל מקרה, לבינתיים – הינה קושייה בשבילכם…

באיזו גישה תנקוט אפל עם משקפי ה-AR שלה:
1. משקפיים עצמאיות ובלתי תלויות באייפון?
2. משקפיים תלויות אייפון בדומה ל-AppleWatch?

 

העיניים נשואות אל אפל ומשקפי ה-AR\MR שלה…

האם אחרי Google Glass 2 , Microsoft HoloLens 2 (שע”פי דיווחים יושק בקרוב) , ומג’יק ליפ One תהיה זו אפל שתהפוך את חוקי המשחק (שוב)?
כפי שאנו מכירים את אפל, היא אף פעם לא ממש התיימרה להיות הראשונה, אלא זו שעושה את זה טוב יותר, בדגש על חוויית משתמש טובה וידידותית יותר לכולם.

המאמר הבא מתייחס דווקא לאספקט האנטרפרייזי, בו דווקא מיקורוסופט שולטת, גוגל נכנסת אליו כעת עם גלאס 2, ואני מאמין שגם מג’יק ליפ לא ממש מגדירה עצמה כרגע כמוצר שהוא “רק לצרכני קצה”, אך הם גם לא ממש אנטרפרייז (כרגע) המשקפיים שלהם בינתיים רק למפתחים ולמאמצים המוקדמים. מי אתם אומרים תקח את ה-AR\MR למיינסטרים ותתקע את המסמר האחרון בארון הקבורה של הסמארטפונים?

 

זהו מסוג הנושאים עליהם אני נהנה לדבר בבלוג ובקבוצה שלי , מוזמנים לעקוב!

 

 

Leave a Reply

*