טשטוש הגבול בין מציאות למציאות רבודה

with אין תגובות

סוף סוף זה קורה! 10 שנים אני מחכה לדבר כזה, והינה הטכנולוגיה מפותחת מספיק ע”מ לתת לנו חוויית AR מציאותית!

כעת עצמים וירטואליים (לדוגמא כדור) בעולם האמיתי יכולים להסתתר מאחורי עצמים אמיתיים (ספה, שולחן, קיר, וכד’). תודות למצלמות המתקדמות בסמארטפונים של ימנו, אפשרי למפות את החדר ולבנות מפת MESH מספיק מדוייקת כדי שאפליקציות ומשחקי AR ידעו היכן נמצאים העצמים האמיתיים בחדר ע”מ לחשב בזמן אמת איך העצמים הוירטואליים יוצגו.

בפעם הראשונה ששיחקתי עם AR זה היה ב-2008 כשעוד היו אפליקציות למצלמות WEB שחייבו אותי להדפיס לוגו \ בר-קוד שבהצגתו למצלמה, האפליקציה הייתה מלבישה ע”ג הלוגו המודפס עצמים וירטואליים בעולם האמיתי. כמובן שזו הייתה הצורה הכי פרימיטיבית לקבל סוג של אינטרקציה עם AR, וזה הפריע לי עוד אז שבהנחת יד ע”ג האובייקט הוירטואלי, (נגיד מודל של רכב) היד לא באמת הסתירה אותו. אבל כיום? מסתבר שאפילו הצעצוע שיושב לנו בכיס מספיק חזק ע”מ לאפשר זאת בזכות מצלמות מפותחות וכוח עיבוד עוצמתי בכל מכשיר בן זמננו.

מקור: https://mobile-ar.reality.news/…/video-demo-from-6d-ai-sho…/

 

 

Leave a Reply

*